Mieczysław Łobocki. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych.

Wydane przez
Wydawnictwo Impuls



Mieczysław Łobocki, którego obficie cytują wszyscy studenci pedagogik wszelkich, w przystępny, jasny i czasami żartobliwy wręcz sposób objaśnia podstawy. Tłumaczy czytelnikowi czym się różnią od siebie badania ilościowe i jakościowe, jakie warunki musi spełniać badacz, by jego działania można było nazwać badaniami pedagogicznymi, nakreśla rolę wsparcia teoretycznego w procesie badawczym, by wreszcie szczegółowo zająć się opisywaniem czym są problemy badawczy i takież hipotezy, jak najlepiej dobrać próbę (czyli ludzi, zjawiska, które chcemy zanalizować) i proponuje nam – przemyślane i wypróbowane – etapy badań pedagogicznych. Autor porusza w swej książce także aspekt moralny, nakreślając cechy osobowości jakimi musi się charakteryzować badacz. Znajdziemy tu także krótki przegląd metod i technik stosowanych w badaniach pedagogicznych.

Może „Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych” jest dziwnie dobraną lekturą jak na niedzielny wieczór, ale muszę przyznać, że dawno już nie czytałam nic tak edukującego.

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

mam wrazenie ze czytasz po 10 ksiazek dziennie :):)

Monika Badowska pisze...

Aż tyle, to chyba nie:) Bywa tak, że zbieram się 2-3 dni do napisania recenzji, a potem wygląda to tak hurtowo:)A poza tym - czytam naprawdę szybko:)

Anonimowy pisze...

rany, zazdroszcze czasu :)

Anonimowy pisze...

zaprosiłam Cie do udziału w ankiecie. mam nadzieje, że jeszcze nie odpowiadałas na te pytania i znajdziesz czas żeby coś napisać.

Monika Badowska pisze...

Mary,
to tylko dobra organizacja:)

Peek-a-boo,
zaglądam do Ciebie, ale tam nie ma ankiety:/ Zajrzę później - dzięki za zaposzenie:)

Copyright © Prowincjonalna nauczycielka , Blogger